4.9.12

wanita seksi kah???

Wanita itu seksi bila........

Hangpa semua tau tak apa maksud perempuan yang seksi.Hari ni aku dh faham satu benda dalam hidup aku. Pasal betapa seksinya seorang perempuan tu sebenarnya.

Tapi sebelum nak start ni, mula2 aku nak say TQ kat abang Rangga dengan idea yang penuh kata2 pujangga dan berinovasi.Dan abg CK juga tidak di lupa.

Bila hari ni ada anak buah depa mai bertanya habaq hangggg pasai macam mana nak face to face customer yang jantan2 ni. Dia memang la seorang perempuan. Pahtu depa pun mula la menghuraikan cara2 nya. Nama pun orang lama.

Si Rangga ni pun tanya lah, "perempuan tu seksi kat mana?". Kalau korang kena tanya soalan tu mesti korang akan jawab:
-kat pakaian dia lah.
-kat senyuman dia lah
-kat jelingan dia kot
-kat part menggoda dia
-kat perangai budak2 dia
-kat tettttt....
-dan lain2

Tapi jawapan terbaik dari Abang Rangga, "The most sexiest part of women is confident".
Betui juga kata orang tua ni. Hehehe.

Tak kira apa jenis kategori seseorang wanita tu samada freehair ka, bertudung ka, rambut pendek ka, panjang ka, comei ka, kurang comei ka ( tp aku percaya semua wanita ni ada kecomelan depa yang tersendiri) , kira tak kisahlah macam mana pun. Tapi kalau dia nak nampak seksi secara natural , dia mesti lah mempunyai tahap level confident yang tinggi.

Bila depa ni berhadapan dengan sesiapa pun depa akan menjadi diri depa sendiri dan yang paling penting sekali dari cara percakapan dan macam mana cara depa ni berfikir. Depa tahu waktu mana yang sesuai untuk bergurau , waktu mana nak menjadi tegas, dan waktu mana depa nak menjadi ala2 kebudak-budakan.

Walau dalam apa keadaan apa pun depa akan tenang dan cool walaupun lawak depa kadang2 tak menjadi. Lepas tu tak terover-over dan tergedik-gedik sangat serta terkinja-kinja dalam kelakuan depa ni. Satu benda lagi tak mudah lupa diri (yang ni paling penting)

Seperkara lagi diorang ni tahu konsep tarik tali yang boleh membuatkan diorang ni begitu berharga. Maksudnya tidak mudah di miliki la. Perghhhhh. haaa cam mana tu. Tapi bukan bermakna diorang ni seorang yang sombong.

Cuba korang bayangkan ada seorang wanita ni yang x seberapa tapi bukan lah tak lawa sangat. Kira sederhana lah, membuka bicara dengan korang. Dia tak menunjukkan malu2 kucing sangat. Sewaktu bertukar2 pendapat , dia sangat  bermurah hati dengan senyuman.( bukan senyuman yang di buat2, sebab orang memang boleh perasan).

Pastu , idea sewaktu berborak pun menunjukkan dia seorang yang berilmiah dan versatile. Pandai buat joke (loyar buruk yang tak melampau). Boleh masuk semua topik cuma topik tak senonoh boleh di hindarkan. Tapi kalau dia tidak tahu tentang topik tu , dia akan menjadi seorang pendengar yang bagus. (menunjukkan minat padahal tak faham pun. hahaha). Kalau korang boleh jadi pendengar yang baik la kan kompom laki (suami) korang tak cari lain dah. Sebab selalunya kaum lelaki ja asyik jadi pendengar yang baik.@,@
*sexy habaq hang... perrrr

Tapi akan menjadi masalah dan menimbulkan perasaan menyampah yang meluap-luap di dalam dada bila bersembang dengan wanita yang asyik nak bangga pasal diri , kerja cite nak johnnn ja (sembang xnak kalah). Memang nampak berwawasan tapi tulah tak sexy langsung baq hang. Mengurangkan minat betullah. Kadang2 mereka ni tak perasan pun bila diorang jadi macam tu , mungkin sebab dalam percubaan untuk cuba menjadi diri sendiri. So beware ye "wahai wanita yang berada di seluruh dunia , tak kira bangsa umur atau rupa . Asalkan kau wanita"  nyanyi skeetttt

"saya nak juga nampak sexy , tapi tak retilah saya........."

Apsal tak plak tak boleh, sebenarnya boleh. Tak susah pun kalau korang memberi peluang tu kat diri sendiri.
Sedangkan baby nak berjalan pun kena bertatih. So semua ni adalah proses , takkan terus semula jadi je nnokkk wokeeyyy. Kalau yang rasa dia tu sexy semula jadi tu silapppp oookeyyy. Sebenarnya ia berlaku dari  proses pergaulan, pemerhatian dan pembacaan serta pengalaman diri sendiri.

So apa yang paling penting korang kena sukakan diri korang sendiri. Kalau rasa macam tak ada perasaan tu, korang boleh try la tips ni. Bercakap dengan diri sendiri yang korang sukakan diri sendiri, pastu puji la diri sendiri. Sapa lagi nak puji diri sendiri kalau tak diri sendiri kan?. Nanti jangan dok puji depan orang plak. Tak kisah lah waktu bila pun, samada waktu mandi ka, tengok cermin ka,  tengah drive ka, tengah bosan tunggu bas ka. Terpulanglah. ( kira macam bermonolog dalaman lah). Tapi bukan nak tipu, korang sendiri boleh rasa perubahan tu.

Untuk apa lah nampak sexy2 ni? best ka? 

Ia sangat berguna kalau korang berada di dalam bidang yang memerlukan korang berkomunikasi dengan orang ye bukan beruang. Tak kisah lah dalam sale ke, presentation ke, deal ke, atau yang sewaktu dengannya. Ia sangat2 membantu. Di ulang sangat membantu.

 Antara orang yang agak seksi dari segi penulisan . Fatin Liyana @ http://honeykoyuki.blogspot.com/ click for check out.


Akhir kata dari saya

“Being a woman is a terribly difficult task, since it consists principally in dealing with men.”
― Joseph Conrad

tima kasih sebab membaca.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan