5.6.14

Jodoh

Assalamualaikum

Baru-baru ni masa tengah drive untuk melawat adik yang kecik kat plkn.

Baru-baru ni pergi melawat adik yang paling kecik kat plkn. Masa tengah drive dengan mak duduk katt sebelah.

Entah macam mana timbul isu jodoh. Sampailah terkeluar soalan macam ni,

H.S : Apa pendapat mak tentang jodoh?

Mak : Jodoh ni rahsia Allah. Kita pun tak tahu siapa jodoh kita. Bila waktu tu sampai jodoh pun sampai.

H.S : Kalau orang yang kita suka?

Mak : Tu pun boleh jadi petanda tu jodoh kita . Sebab yang menggerakkan hati kita untuk suka pada orang tu pun dari Tuhan juga. Bila kita suka kat orang tu mungkin dia jodoh kita. Tapi yang paling penting bila nak cari jodoh ni pilih yang betul-betul. Pandai hormat orang tua dan yang paling penting sembahyang tu dia jaga cukup 5 waktu.

H.S : Dah sampai ni.

......................................................................................................................................

 Ceita pasal jodoh (pasangan hidup) dah tentu semua orang nak yang terbaik dalam hidup dia dan nak kekal sampailah ke Jannah. Bersama-sama susah dan senang .Ada kefahaman dan tolak ansur. Yang paling penting saling memahami. Dan hidup di dunia yang mencabar ni memang dalam berpasangan sangat penting mewujudkan dan melatih dari sekarang bersangka baik pada pasangan. Sebab bersangkaan ni salah satu penyakit yang merbahaya yang ada pada semua orang . Yang paling penting doa. Minta jodoh yang terbaik dan di berkati.

p/s : Jika memang nama awak yang tertulis untuk saya kenapa perlu risau. Tunggu sampai waktu itu tiba dan saya pasti membawa awak ke dunia saya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan